رفتن به نوشته‌ها

تسهیلات نظام وظیفه دانش‌ آموختگان­ فناور

بنیاد ملّی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیت­‌های تخصصی دانش­‌آموختگان­‌برترِ دانشگاه­‌ها و مؤسسه­‌های آموزش عالی و پژوهشی­‌کشور که به فعالیت‌های فنّاورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام­ وظیفۀ تخصصی را در نظر گرفته است.

بنیاد ملی نخبگان شرایط اعطای تسهیلات نظام وظیفه به دانش‌ ­آموختگان­‌برترِ فنّاور را به شرح ذیل اعلام کرده است:

متقاضی باید دانش­‌آموختۀ دوره کارشناسی­‌ارشد یا دکتری تخصصی از یکی از دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهش مورد تأیید وزارت علوم، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و از زمان دانش­‌آموختگی­‌اش بیش از سه سال نگذشته باشد.

دانشجویان دورۀ دکتری تخصصی که از پیشنهاد رسالۀ دکتری خود با موفقیت دفاع کرده­‌اند نیز می­‌توانند از این تسهیلات بهره­‌مند شوند.

شرط لازم: دانش­‌آموخته باید در یکی از شرکت­‌های دانش­‌بنیانِ مورد تأیید معاونت علمی و فنّاوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت) به طور تمام­‌وقت به فعالیت مشغول بوده باشد.

شرط کافی: متقاضی باید حائز بیشترین امتیاز فعالیت­‌های نخبگانی (شامل فعالیت‌های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی) بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد که لازم است اطلاعات هر یک از فعالیت­‌ها به طور دقیق در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد بارگذاری شود.

شرکت­‌های دانش­‌بنیان بر اساس سابقۀ فعالیت و اظهارنامۀ مالیاتی خود می­‌توانند از تسهیلات این موضوع برای کارکنان خود بهره­‌مند شوند.

معرفی اولیۀ متقاضیانِ مشمول بر عهده شرکت متبوع آنان و تکمیل و بارگذاری اطلاعات شخصی بر عهدۀ متقاضی است.

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *