رفتن به نوشته‌ها

هشت دانشگاه ایران جزو دانشگاه های تاثیرگذار جهان

 
وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری گفت:

بر اساس آخرین بررسی پایگاه تایمز رویتر ، هشت دانشگاه ایران جزو دانشگاه های تاثیرگذار جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌ محمد فرهادی در افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی روباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: یکی از این دانشگاه ها،‌ دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی گفت: شاخصهای بسیاری برای رتبه بندی دانشگاه ها مورد توجه قرار می گیرد که یکی از آنها شاخص ارتباط با صنعت است.

فرهادی با بیان اینکه امتیاز دانشگاه های ما در این شاخص از ۱۰۰ در حدود ۸۷ – ۸۶ است افزود: یکی از برنامه آموزش عالی این است که دانشگاه در سطح  و تراز بین المللی داشته باشیم و دیپلماسی علمی فعال شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی روباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کار عملی و تیمی ، یکی از بهترین اثرات برگزاری این جشنواره  است.

فرهادی گفت: ما باید در عرصه  آی تی رشد سریع کنیم و همچنین موظفیم که در علوم جدید بین رشته ای و فرا رشته ای کار کنیم و با این اقدام از سایر کشورها عقب نخواهیم ماند.

وی گفت: باید به رشته هایی مانند آی تی ، هوافضا،‌ فتونیک و مهندسی پزشکی بیش از پیش توجه کنیم زیرا این رشته ها ارزش افزوده و همچنین اشتغال زایی بالایی دارند.

وزیر علوم افزود: در برنامه ششم توسعه کشور که هم اکنون درحال تدوین است، موضوعات خاص مورد توجه قرار گرفته که یکی از آنها علم و فناوری است.

فرهادی ابراز امیدواری کرد امکانات و اعتبارت خوبی برای علم و فناوری تخصیص داده شود و یکی از هدف گذاری های دولت برای افزایش سهم تحقیقات از  GDP را به سه درصد ذکر کرد .

پنجمین جشنواره بین المللی روباتیک و هوش مصنوعی از امروز تا چهارشنبه ۲۷ آبان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *