رفتن به نوشته‌ها

تبادل دانشجوی چرخشی با دانشگاه‌ های خارجی

 

تبادل دانشجوی چرخشی با دانشگاه‌ های خارجی

دکتر نیلی احمدآبادی در تشریح جزئیات این طرح گفت: مدلی در دنیا مرسوم شده که دانشجو در دانشگاهی ثبت نام می کند و بر اساس تفاهمی که بین چند دانشگاه وجود دارد، این دانشجو یک یا دو ترم در دانشگاه‌های دیگر سپری می‌کند و یک آگاهی بین المللی کسب می کند. این مدل اکنون در اروپا وجود دارد و سعی می‌کنیم این مدل را در آسیا هم پیاده کنیم.

وی بااشاره به عضویت این دانشگاه در اتحادیه آسیا پاسیفیک، گفت: پیشنهاد چرخش دانشجو را در این اتحادیه مطرح کردیم که بر اساس آن دانشجویان دانشگاه‌های مختلف که عضو این اتحادیه هستند بتوانند به صورت چرخشی این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران در قالب “آیسته” این کار را انجام می دهد، بدین شکل که دانشجویان ما برای کارآموزی به دانشگاه‌های دیگر می‌روند و ما نیز امسال میزبان ۴۵ نفر دانشجوی خارجی بودیم که در آزمایشگاه‌ها و مراکز صنعتی ایران فعالیت کردند.

دکتر نیلی با بیان اینکه تبادل استاد دانشجو و جذب دانشجوی خارجی نیز در دستور کار دانشگاه تهران قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ دانشجوی خارجی از بیش از ۷۰ کشور دنیا در دانشگاه تهران تحصیل می کنند که تصمیم داریم این نسبت را افزایش دهیم، در همین راستا با اخذ مجوزهایی از وزارت علوم و دیگر نهادها قصد تقویت پردیس بین المللی کیش را برای انجام فعالیت‌های بین‌المللی مورد توجه است.

وی با اشاره به فعالیت موسسه دهخدا، گفت: موسسه دهخدا به عنوان از قوی‌ترین مراکز آموزش زبان فارسی و یک مرکز بین المللی بوده،برای این موسسه نیز برنامه‌های مفصلی داشته و قصد داریم ظرفیت پذیرش سالیانه که حدود هزار نفر است به سمت ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *