رفتن به نوشته‌ها

روش شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور

تاکنون هفده دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از سال ۱۳۷۵ بوسیله سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده است. با توجه به هدف گسترش هر چه بیشتر المپیاد و برگزاری آن در رشته های مختلف و در سطوحی گسترده تر ، المپیاد ابتدا با ۶ رشته و در حال حاضر در ۱۷ رشته برگزار می­شود.
دانشجویان سال سوم به بالای رشته های المپیاد، می توانند در المپیاد دانشجویی شرکت کنند. المپیاد به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شود.
روش متمرکز: دانشجویان سال سوم به بالای مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد (به منزله آزمون مرحله اول المپیاد) علاقه مندی خود را اعلام می دارند و در صورت کسب حد نصاب نمره علمی (بدون اکتساب معدل) به مرحله دوم یا مرحله نهایی راه می یابند.
روش غیر متمرکز: دانشجویان سال سوم به بالای مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون المپیاد(غیرمتمرکز) می توانند در المپیاد شرکت کنند. در این روش در همه رشته های المپیاد، دانشگاههای کشور به ۸ قطب دانشگاهی تقسیم می شوند و تیم­های معرفی شده هر دانشگاه ابتدا در

مرحله نیمه نهایی و درقطب های هشت گانه به طور همزمان با یکدیگر به رقابت می پردازند . سپس برگزیدگان هر قطب از مرحله نیمه نهایی المپیاد، در کنار برگزیدگان مرحله اول المپیاد دانشجویی که از طریق المپیاد متمرکز معرفی می شوند در آزمون نهایی شرکت می کنند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *