رفتن به نوشته‌ها

ساخت کواد (از صفر تا صد)!!!!

در کل کواد یا هروسیله پرنده رباتیک دیگه در دنیا برای پرواز محدودیت داره

کواد بسازید که چی مثلا???

اکثر دوستانی هم که ساختن در اصل مونتاژ کردن ساختن یعنی create اگه این کلمه در این جمله بکار ببرید how to create a blank بجای blank میتونید هرچی خواستید بزارید بعد گوگل کنید ببینید آیا چیزی دستگیرتون میشه.من جوابو میدونم هیچی.

همه سایتها مواردی از این دست رو فقط build یا make رو براتون آموزش دادن که میشه همون سرهم کردن خودمون.نه خلق اون وسیله به نحوی که ما بتونیم بگیم این وسیله را من ساختم.

بهتره دوستان اصلاح کنن که من ین وسیله را بازسازی یا کپی و یا مونتاژ کردم نه اینکه ساختم.
از این گذشته بجز دانشگاه آزاد قزوین که واقعا حرفی برای گفتن داره و یکی دوتا دانشگاه دیگه اونم نه بطور کامل نمیتونن ادعای ساخت چیزی رو داشته باشند.تکنولوژی ساخت کواد یک تکنولوژی بسیار پیشرفته و پیچیده است و هرکی از راه برسه نمیتونه ادعای دانش اون رو بکنه.

شما و من وقتی میتونیم بگیم این وسیله رو ساختیم که دانش اون برای خودمون باشه یعنی نشته باشیم و از دانشی که داریم خودمون بدنه را طراحی کنیم بورد کنترل رو طراحی کنیم و … .ولی از همه اینها مهمتر اینه که ایده مال خودمون باشه.

در کل کواد یا هروسیله پرنده رباتیک دیگه در دنیا برای پرواز محدودیت داره همین اخیرا یک پیتزا فروشی در لندن برای استفاده از کواد برای ارسال سفارشاتش جریمه و اینکار ممنوع شد.

در ایران به فرض اینکه هر کدوم یک کواد داشته باشند هم باز امکان استفاده از اون نیست مگر توی محلتون برای بازی کردن مثه بچه ها بجای بادبادک های قدیم.

این نظر منه شاید درست نباشه اما اشتباه هم نیست.خود دانید.برید وقت و هزینتون رو بزارید برای حل مشکلاتی که در زمینه اتوماسیون و مکانیزاسیون و مسائلی از این دست که کشور بسیار به اون محتاجه و البته در آمد هم براتون داره صرف کنید نه اینکه از بابایی پول بگیرید که بادبادک بسازید.

عزیزان مملکت به کواد نیاز نداره به دانش فنی و مهندسی برای حل مشکلاتش در صنعت برق نفت کشاورزی و غیره داره.فکرتون رو و دانشتون رو جوونیتون و انرژی تون رو نه برای ساخت مواردی به نظر من کم ارزش مثه اسباب بازی هدر ندید شما که ماشالله سواد دارید و فنی هستید برید ببینید کجای کار توی کدوم بخش صنعتی و خدماتی و تولیدی میلنگه فکر چاره ای براش باشید هر چندتا که با هم سازگارید یک تیم تحقیقاتی و عملیاتی تشکیل بده تا مشکلاتی که روزمره و جلوی چشممونه و نمیبینیم حل کنیم.

eca.com

منتشر شده در پروژه ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *