رفتن به نوشته‌ها

نخستین نمایشگاه رباتیک و مکاترونیک

نخستین نمایشگاه رباتیک و مکاترونیک ویژه دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی قوچان در این دانشکده برپا شد.

به گزارش قوچانی :حسین موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ، در خصوص هدف از برپایی نخستین نمایشگاه رباتیک و مکاترونیک ویژه دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی قوچان تصریح کرد: سعی ما بر این است که دانشجو از حوزه درسی خود یک پله فراتر رفته و با حوزه کاربردی و علمی رشته خود بیشتر آشنا شود.

مدیر گروه الکترونیک و سرپرست انجمن رباتیک دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی قوچان افزود: این نمایشگاه از پنج بخش تشکیل شده که بیشترین بحث پیرامون موضوع رباتیک است؛ این گروه دارای زیرگروه هایی چون ربات های امدادگر، موقعیت یاب، تشخیص رنگ و پرنده می باشد.

موحدی خاطرنشان کرد: در کارنامه پژوهشی و پروژه ای این دانشکده، سه ثبت اختراع وجود دارد که دو اختراع پس از فارغ التحصیلی دانشجویان صورت گرفته، ولی کلید اولیه و آغاز به کار آن در زمان دانشجویی انجام شده است.

وی پیرامون انجمن رباتیک دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی قوچان گفت: این انجمن فعالیت خود را از اوایل آبان سال گذشته با انجام فعالیت های پژوهشی آغاز کرده و با وجود اینکه در ابتدای راه بود ولی پیشرفت چشمگیری در ساخت ربات های مسیر یاب کسب کرد.

سرپرست انجمن رباتیک دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی قوچان مدیر ادامه داد: تیم رباتیک شهید رجایی در مسابقات رباتیک منطقه ای واقع در دانشگاه آزاد قوچان رتبه هشتم و در دومین دوره مسابقات کشوری رباتیک شاهین شهر اصفهان با حضور بیش از ۹۰ تیم از مراکز آموزشی و دانشگاهی سراسر کشور عنوان ششم را کسب کرد.

موحدی در مورد مدل های مختلف ربات های ساخته شده در این دانشکده ابراز داشت: ربات امدادگر با قابلیت حمل بار تا ۱۶ کیلوگرم، ربات دنبال کننده حرارت قابل استفاده در صنایع نظامی و تسلیحاتی، ربات موقعیت یاب با امکان اسکن محیط و کشف موقعیت های مورد نیاز در محیط مربوط و ربات پرنده که در نوع خود از جدیدترین نوع ربات هاست از جمله ربات هایی می باشند که در انجمن رباتیک این دانشکده ساخته شده است.

وی یادآور شد: این انجمن در زمینه های ربات های صنعتی و نیمه صنعتی نیز به فعالیت مشغول بوده و در مرحله اول، طراحی، ساخت و پیاده سازی سیستم های آزمایشگاهی PLC مقدماتی و پیشرفته را به انجام رسانیده که بیشتر جنبه آموزشی دارد


.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *