رفتن به نوشته‌ها

۴ مجله جعلی و ۱۱ پایگاه علمی تقلبی

 

مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: طبق ارزیابی های انجام شده ۲۴ نشریه و ۱۱ پایگاه علمی جعلی و تقلبی را شناسایی کرده ایم.

محسن شریفی امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: طی ماه های گذشته اقدام به شناسایی نشریات جعلی و پایگاه های علمی جعلی کرده ایم که نتایج این شناسایی ها به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اعلام شده و ارزیابی مقالات پژوهشگران بعد از ابلاغ رسمی وزارت علوم در خصوص نشریات جعلی و تقلبی صورت می گیرد.

وی بیان داشت: اگر فردی مقاله ای در نشریات تقلبی یا جعلی که در حال حاضر وزارت علوم آنها را شناسایی کرده، منتشر کرده است، با مشکل مواجه نخواهد شد زیرا زمان ارزیابی ها بعد از ابلاغ انجام می شود.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در خصوص موضوع وضعیت تولید علم در کشور نیز گفت: طبق اعلام پایگاه اسکوپوس ایران در سال ۲۰۱۲، تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۰ مدرک علمی و در سال ۲۰۱۳ تعداد ۴۱ هزار و ۳۰۰ مدرک علمی در این پایگاه بین المللی منتشر کرده است و بر اساس اعلام این پایگاه رتبه علمی ایران در جهان در سال ۲۰۱۲ در جایگاه هفدهم و اکنون در جایگاه شانزدهم قرار دارد.

شریفی با بیان اینکه طبق اعلام پایگاه اسکوپوس، رتبه تولید علم ایران در منطقه همچنان در جایگاه یکم قرار دارد، گفت: سهم تولید علم ایران در سال ۲۰۱۲، ۱.۵ درصد بود که اکنون این رتبه به ۱.۷ درصد رسیده است.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: طبق اعلام پایگاه بین المللی ISI، ایران در سال ۲۰۱۲، ۳۰ هزار و سیصد مقاله علمی و در سال ۲۰۱۴، ۳۱ هزار و ۱۰۰ مقاله علمی را منتشر کرده است.

شریفی بیان کرد: طبق اعلام پایگاه بین المللی ISI، رتبه تولید علم ایران در سال ۲۰۱۲ در جایگاه بیستم و اکنون در جایگاه هجدهم قرار دارد.

وی به موضوع سهم تولید علم ایران در جهان از نظر پایگاه بین المللی ISI اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۱۲ سهم تولید علم ایران ۱.۳۸ درصد بود که اکنون به ۱.۶ درصد رسیده است و ایران رتبه دوم منطقه را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: سهم ایران از تولید مقالات برتر دنیا در سال ۲۰۱۲ طبق گزارش پایگاه بین المللی ISI، ۰.۸۲ درصد بود که در سال ۲۰۱۴ این میزان به ۱.۵۶ درصد رسیده است.

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *