رفتن به نوشته‌ها

تجارت و کسب و کار الکترونیک

آشنایی با موضوع
تجارت الکترونیک به معنای تولید، بازاریابی، فروش و تحویل کالاها و خدمات با استفاده از ابزارهای الکترونیک است. تجارت الکترونیک بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن طرفین معامله و نیز نوع ارتباط آنها، به چهار گروه عمده تقسیم می شود: تجارت بنگاه با بنگاه (B2B) – تجارت بنگاه با مشتری (B2C) – تجارت مشتری با مشتری (C2C) – تجارت مشتری با بنگاه (C2B). با وجود این که مدت زمان زیادى از عمر تجارت الکترونیک نمى گذرد، نقش بسزا و چشم گیرى در زندگى روزمره ما به عهده گرفته است به طورى که اجتناب از آن کارآسانى نیست. خرید و فروش اجناس و تبادل وجوه مربوطه از طریق کارت هاى اعتبارى یکى از ساده ترین و کار آمد ترین نقش هاى تجارت الکترونیک در زندگى روزمره کاربران اینترنتى مى باشد. کسب و کار الکترونیک عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر وب توسعه می‌یابند . کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده به معنای انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط است. تجارت الکترونیک از این دیدگاه دارای مفهومی کوچکتر و محدودتر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است. در تجارت الکترونیک حتماً باید بین دو طرف پول رد و بدل شود تا به مفهوم تجارت برسیم اما در کسب و کار الکترونیک لزومی به مبادله پول وجود ندارد. به عنوان مثال جلسه اداری که از طریق فضای اینترنتی انجام می گردد کسب و کار الکترونیک محسوب می‌شود.
در این صفحه، تعداد ۱۶۹ مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع تجارت و کسب و کار الکترونیک آرشیو شده است که شما می توانید این لیست را بر اساس «سال انتشار مقاله»، «مقالات ترجمه شده یا ترجمه نشده»، «تعداد صفحات» و همچنین «کد مقاله» مرتب نموده و مقالات مورد نظر خود را دانلود فرمایید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.
منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *