رفتن به نوشته‌ها

جذب دانشجو در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد (تکمیل ظرفیت) از بهمن ماه

رییس دانشگاه آزاد از جذب دانشجو در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد (تکمیل ظرفیت) از بهمن ماه خبر داد و با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی معاونت سنجش و پذیرش و آموزش در خصوص ممیزی رشته ها ، گفت: خوشبختانه تا کنون ممیزی بیش از ۴۰۰۰ رشته محل در ۲۶ استان به پایان رسیده، این گزارش مبنای تصمیم گیری دانشگاه برای جذب دانشجو در دفترچه آزمون سال ۱۳۹۵ خواهد بود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در جلسه هیات رییسه که با حضور روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان و واحدهای مستقل برگزار شد، با اشاره به دیدار اخیر دانشگاهیان با مقام معظم رهبری، گفت: تاکیدات ایشان در خصوص توسعه علمی و فناوری باعث شد تا بار دیگر دانشگاه آزاد اسلامی عزم خود را در راهی که آغاز کرده جزم نماید.

وی افزود: فرمایشات ایشان مبین این نکته بود که مسیر دانشگاه آزاد اسلامی در راه تبدیل علم به ثروت و تشکیل شرکت های دانش بنیان و فناور که خود زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان هستند، به خوبی انتخاب شده است.

وی، مراکز رشد و شهرک شفا را نمونه عملی و خروجی واقعی سیاست های کلی نظام دانست و گفت: به نظر می رسد دانشگاه آزاد اسلامی در میان سایر دانشگاه های دیگر یکی از موفق ترین موسسات آموزش عالی کشور است که به خوبی اهمیت گفته های مقام معظم رهبری را درک کرده است.

دکتر میرزاده با اشاره به شتاب توسعه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: افزایش کمی و کیفی مقالات علمی این دانشگاه حاکی از توسعه کیفی است.

رییس دانشگاه آزاد همچنین از اجرای طرح های ماندگار فرهنگی(شامل ۳۰۰ طرح در ۸ حوزه) خبر داد و گفت: نوع طرح های اجرا شده به گونه ای است که تمامی اهالی فرهنگ و هنر بر آن تاکید داشته اند و از این بابت خوشحالیم که توانسته ایم در این زمینه نیز پیشگام باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ درصد از بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی بوده و همچنین حدود ۳۷ درصد از دانشجویان کل کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیلند، خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در این دانشگاه انتظار داریم تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم ۵۰ درصد از بار آموزش عالی کشور و ۶۰ درصد از تحصیلات تکمیلی را برعهده بگیریم.

دکتر میرزاده تاکید کرد: با وجود حدود ۷۰ هزار عضو هیات علمی که به صورت تمام وقت، نیمه وقت و حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند، باید سالانه حداقل ۳۰ هزار مقاله ISI توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه منتشر شود.

رییس دانشگاه آزاد در ادامه جلسه درپاسخ به سوالی در خصوص مدت رسیدگی به پرونده ارتقای اعضای هیات علمی گفت: مدت زمان بررسی هر پرونده به طور متوسط حدود ۲ ماه در سازمان مرکزی به طول می انجامد و اگر پرونده ای بدون نقص ارسال شود فرایند بررسی آن کوتاهتر می شود، خوشبختانه در حال حاضر تراکم پرونده در سازمان مرکزی وجود ندارد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *