رفتن به نوشته‌ها

دانشگاه باکیفیت وابستگی کمتری به شهریه دارد

 

دانشگاه باکیفیت وابستگی کمتری به شهریه دارد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است: دانشگاه امروزی دانشگاهی فن آفرین است که وابستگی کمتری به شهریه دارد. فریدون رهنمای‌رودپشتی می‌گوید: «دانشگاه آزاد اسلامی کاهش وابستگی به شهریه را در دستور کار خود قرار داده است تا دانشگاهی باکیفیت باشد، چراکه معتقد است دانشگاه باکیفیت و رقابت‌پذیر دانشگاهی است که وابستگی کمتری به شهریه داشته باشد.» به همین دلیل به خاطر تحقق در آمد ۱۰ درصدی غیر شهریه ای در جهت کاهش شهریه ها از مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ شهریه ثابت دانشجویان موجود نسبت به سال گذشته افزایش نیافت.

رهنمای رودپشتی از کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه سخن گفته و تاکید می کند: «این دانشگاه نمی‌خواهد تمام منابع مالی خود را از شهریه تامین کند، زیرا علاقه‌مند نیست به خانواده‌ها و دانشجویان فشار وارد شود».

از این رو با توجه به آنچه گفته شد در تنظیم بودجه سال ۹۲ قرار شد تا تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ۱۲ درصد از درآمد خود را از طرق غیر شهریه ای مانند فعالیت های دانش بنیان، تبدیل به احسن کردن اموال، مدیریت هزینه ها و … تامین کنند. این رقم در بودجه سال ۹۳ به ۱۶ درصد افزایش یافت. اگرچه از نگاه کارشناسان فعالیت های دانش بنیان امور اقتصادی زودبازدهی به شمار نمی روند اما آمار منتشر شده از سوی واحدها در پایان سال ۹۳ حاکی از موفقیت از طرح های به اجرا درآمده در واحدها داشت.

منبع:http://www.iau.ac.ir

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *