رفتن به نوشته‌ها

معرفی اجمالی دانشگاه

دانشگاه حکیم سبزواری :

 

01-660x350

دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۱۳۶۶ در مسیر امیدبخش و رو به پیشرفت نظام آموزش عالی کشور گام نهاد، به گونه ای که هم اکنون با تکیه بر شعار پویا در عرصه علمی، پیشرو در مسیر توسعه به عنوان یکی از قطب های علمی-آموزشی شمال شرق کشور با امکانات آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی و اعضای هیات علمی برجسته، توانسته است نیازهای کشور و بویژه منطقه را در زمینه تریبت نیروهای متخصص برطرف سازد.

کیفی سازی امر آموزش و پژوهش و ایجاد بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم از اهدافی است که مسئولین دانشگاه در سایه عنایات پروردگار مدنظر دارند.

دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یک دانشگاه جامع دولتی و برخوردار از سرمایه انسانی متعهد و جوان و با انگیزه در محیطی ممتاز، به تربیت انسان متعالی با تأکید بر تعهد، تخصص، خلاقیت و کارآفرینی می پردازد.

این قطب علمی شمال شرق کشور در راستای رسیدن به اهداف دانشگاهی نسل سوم، تولید و گسترش دانش و فناوری های نوین را در جهت نیل به مرجعیت علمی، توسعه پایدار، دانش محور و ثروت آفرین، همراه با افزایش همکاری های بین المللی، سرلوحه خود قرار داده و متعهد به پاسخ گویی به نیازهای جامعه مبتنی بر فرهنگ اسلامی – ایرانی می باشد.

با توکل به توجهات الهی به منظور رسیدن به تعالی در راستای اسناد فرادستی کلان کشور و آموزش عالی و با استفاده از ظرفیت های معنوی، فن آوری های نوین، تحقیقات و نوآوری در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی حداکثر تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

در حال حاضر این دانشگاه دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ی تحصیلی در مقاطع کارشناسی (۶۴رشته)، کارشناسی ناپیوسته (۳رشته)، کارشناسی ارشد(۵۹ رشته) و دکتری ( ۱۳رشته) در قالب ۱۰ دانشکده شامل دانشکده‌ های ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، مهندسی معماری و شهرسازی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهندسی برق و کامپیوتر، الهیات و معارف اسلامی، جغرافیا و علوم محیطی، مهندسی نفت و پتروشیمی و دانشکده‌ی ریاضی و علوم کامپیوتر با جمعیت دانشجویی بالغ بر ۹۰۰۰ دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم(شبانه) و نیمه حضوری به فعالیت مشغول می‌باشد.

سایت دانشگاه

بازدید مجازی در دانشگاه حکیم سبزوار

 

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *