رفتن به نوشته‌ها

مقالات ISI دانشگاه آزاد اسلامی

 

مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت ۶ مجله جدید در پایگاه اطلاعاتی Web of Science – ISIخبر داد.

مهندس میترا هاشمی طباطبایی مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص عملکرد این مرکز در بخش مجلات و پایگاه های اطلاعاتی گفت: زمانی‌که مدیریت دکتر میرزاده آغاز شد دسترسی به پایگاه های علمی بسته بود، که خوشبختانه با توافقاتی که صورت گرفت دانشگاه آزاد اسلامی توانست بدهی‌های سال‌های قبل را پرداخت و برای سال جدید دسترسی‌ها را باز کند.

مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همچنین مذاکراتی نیز با ناشران معتبر صورت گرفته است، گفت: در دو سال گذشته دسترسی ها را به مهمترین پایگاه های علمی همانند اشپرینگر، الزویر، جان وایلی، اسکوپوس و کبی و در حوزه پزشکی و پیرا پزشکی از قبیل کلینیکال کی، اوید و … را باز کردیم.

طباطبایی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی در واحدهای دانشگاهی خبر داد و افزود: کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنایی با نحوه استفاده از منابع و روش های مقاله نویسی با حضور نمایندگان ناشران در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت تولید علم بیشتر و کیفی سازی است، گفت: در همین راستا از مهر ماه تا آذرماه ۹۴ بیش از ۴۰ کارگاه برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای رتبه نخست از نظر تعداد مقالات است، گفت: در تلاشیم میزان ارجاعات به مقالات دانشگاه آزاد اسلامی را با رویکرد کیفی سازی مقالات و بالا بردن میزان دیده شدن آنها، بالا برده تا در رتبه بندی های بین المللی نیز حضور پیدا کرده و رتبه مناسبی را به دست بیاوریم.

طباطبایی به دیگر اقدامات انجام شده در اداره کل علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: همچنین جمع آوری و مرتب سازی آمار و اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی در Web of Science و آدرس دهی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در Scopus از دیگر اقدامات انجام شده و در حال انجام در این حوزه است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه اطلاعاتی Web of Science بین موسسات دانشگاهی و پژوهشی دنیا دارای رتبه ۱۸۷ است و حدود ۶۰ هزار مقاله در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس و ۱۲ مجله اشپرینگر دارد.

سرپرست مرکز گستر علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از باز شدن نمایه جدید ESCI در پایگاه اطلاعاتی Web of Science خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در نمایه جدید ۴۰ مجله را ثبت‌نام کرده که تا کنون ۶ مجله آن تایید شده است.

طباطبایی در پایان به تعداد مجلاتISI در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تعداد مقالات ISI دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر به ۹ مجله رسیده است که اسامی آن به شرح ذیل است:

Progress in Biomaterials

International Journal of Energy and Environmental Engineering

Iranian Journal of Catalysis

Journal of Theoretical and Applied Physics

Mathematical Sciences

International Journal of Industrial Chemistry

International Journal of Environmental Science and Technology

International Aquatic Research

Entomology

منتشر شده در پروژه ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *