رفتن به نوشته‌ها

حمایت از اختراعات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

 

شصت و پنجمین جلسه شورای هدایت استعداد درخشان با حضور دکتر میرزاده و مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار شد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ثروت از علم، اظهار داشت: ایشان بارها و به ویژه در سند علم و فناوری که شهریورماه ۹۳ ابلاغ شد بر موضوع تجاری تحقیقات تاکید کردند و دانشگاهیان را مخاطب قرار داده اند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی را در آموزش عالی ایفا می کند، یکی از مخاطبان اصلی این سند به شمار می رود، افزود: بر این اساس مدیران این دانشگاه باید اهتمام ویژه ای برای رسیدن به این هدف داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای تحقق سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیاز است که تمامی کارهای تحقیقاتی با هدف تجاری سازی محصولات انجام شود.

دکتر میرزاده در این جلسه پیشنهاد داد تا اداره تجاری سازی در تمامی باشگاه های پژوهشگران جوان و نخبگان استانها نیز تشکیل شود.

وی با اشاره به گسترش فعالیت های اقتصاد دانش بنیان طی مدت دو سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان سال ۹۶، تعداد واحدهای فناور به ۸۰۰ واحد و تعداد مراکز رشد از ۷۳ مرکز به ۱۵۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی نسل اول طراحی شده است، خاطر نشان کرد: هدف ما رسیدن به نسل سوم دانشگاه یعنی دانشگاه های نوآور و کارآفرین است، هر چند رسیدن به این هدف کار دشواری است اما مطمئنیم با جدیت و پیگیری به نتیجه خواهیم رسید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در این جلسه درخصوص حمایت از اختراعات دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی اختراعات بین المللی که با پسوند این دانشگاه به ثبت رسیده باشد حمایت کرده و تمامی هزینه های آن را پرداخت خواهد کرد.

 

در ادامه این جلسه پرونده ۲۳ نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که در مسابقات بین المللی موفق به کسب رتبه برتر شده و یا جزو استعدادهای درخشان محسوب می شوند بررسی و با ادامه تحصیل۹ نفر از آنها در مقاطع بالاتر بدون شرکت در آزمون موافقت به عمل آمد.

منتشر شده در ثبت اختراععمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *