رفتن به نوشته‌ها

دوره مشترک دکتری دانشگاه شریف و دانشگاه HKUST هنگ کنگ

 

دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه HKUST کشور هنگ کنگ دوره دکتری مشترک برگزار می کنند، متقاضیان این دانشگاه برای ثبت نام تا ۲۰ آبان ۹۴ فرصت دارند.

 

مدیریت روابط بین الملل دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: با توجه به بوجود آمدن فرصت جدیدی جهت جذب دانشجو برای دوره دکتری مشترک با دانشگاه HKUST کشور هنگ کنگ که دارای رتبه جهانی ۱۷ در رشته های مهندسی است، از دانشجویان علاقه‌مند مقطع دکتری این دانشگاه درخواست می شود، برای ثبت نام در این دوره تا تاریخ ۲۰ آبان ۹۴ اقدام کنند.

طبق این موافقتنامه دانشجو دو سال از دوره دکتری خود را در دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ گذرانده و در این مدت پس از کسر شهریه ماهانه مبلغی در حدود ۱۳۰۰ دلار آمریکا توسط دانشگاه هنگ کنگ پرداخت می شود و در پایان دانشجو علاوه بر مدرک دکتری شریف، مدرک دکتری از دانشگاه هنگ کنگ نیز دریافت می کند.

رشته های موردنظر برای برگزاری دوره شامل تمام رشته های مهندسی موجود در مدرسه مهندسی دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ و دانشگاه صنعتی شریف و به ویژه عناوین زیر است:

مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی و بیومولکولی، مهندسی مکانیک، و مهندسی صنایع.

زمانبندی احتمالی دوره

دو سال اول: دانشجو باید حداقل ۱۵ واحد درسی را در دانشگاه شریف و پس از عزیمت به هنگ کنگ حداقل ۳ واحد را در دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ بگذراند.

گذراندن امتحان جامع در دانشگاه صنعتی شریف قبل از عزیمت به هنگ کنگ الزامی است.

سال سوم و چهارم: دانشجو در دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ ثبت نام کرده و در این دانشگاه مشغول تحقیق خود با راهنمایی اساتید راهنمای خود در هر دو دانشگاه خواهد شد.

موکداً توصیه می شود، موضوع تز قبل از عزیمت به هنگ کنگ توسط استاد راهنمای مزبور بررسی و نهایی شده و حتی المقدور دفاع از پروپوزال هم در دانشگاه شریف انجام شده باشد.

در غیر این صورت لازم است دانشجو مجدداً برای انجام دفاع از پروپوزال به کشور عزیمت کند که مستلزم مخارج اضافی رفت و برگشت به هزینه شخصی خواهد بود.

سال پنجم: در ابتدای سال پنجم دانشجو به دانشگاه صنعتی شریف بازگشته، تحقیقات و آزمایشات خود را تکمیل و پایان‌نامه خود را تکمیل خواهد کرد.

دانشجو در این مرحله از پایان نامه خود دفاع کرده و در صورت احراز شرایط هر دانشگاه، مدارک دکتری خود را از آن دانشگاه دریافت خواهد کرد. جلسه دفاع از پایان نامه برای دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ می تواند به صورت ویدئو کنفرانس انجام گیرد.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر به وبگاه دانشگاه به نشانی http://www.ust.hk/eng/index.htm مراجعه کنند.

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *