رفتن به نوشته‌ها

سروموتورهای DYNAMIXEL، محصول شرکت روبوتیس

 

داینامیکسل
سروموتورهای DYNAMIXEL، محصول شرکت روبوتیس، که با رویکردهای خاص روباتیک طراحی شده‌اند، دارای  ساختار شبکه‌ای می‌باشند و ضمن دریافت فرمان از کنترلر اصلی می‌توانند اطلاعات مختلفی نظیر موقعیت، سرعت و بار موتور، دمای داخلی ماژول، ولتاژ ورودی و … به آن برگردانند. سروموتور داینامیکسل را هم از طریق رایانه به کمک واسط USB2Dynamixel و هم به کمک پردازنده‌های میکروکنترلری می‌توان کنترل نمود. این سروموتورها را به علت دارا بودن قابلیت گردش کامل می‌توان هم در حالت کنترل موقعیت به عنوان سروموتور و هم در حالت کنترل سرعت به عنوان موتور با فیدبک انکدر استفاده نمود. نسل جدید سروموتورهای داینامیکسل (سری MX) دارای پردازنده ۳۲ بیتی ARM و انکدر ۱۲ بیتی می‌باشند و قادر هستند در تمام محدود °۳۶۰ موقعیت موتور را کنترل نمایند.
امروزه این سروموتورها نامی آشنا در لیگ‌های مختلف ربوکاپ نظیر لیگ روبات‌های خانگی، روبات‌های امداد و نجات، روبات‌های مین‌یاب و به خصوص لیگ روبات‌های فوتبالیست انسان نما (در سایزهای مختلف Kid Size و Teen Size و Adule Size) می‌باشد. همچنین این سروموتورها در پروژه‌های مختلف علمی و پژوهشی استفاده‌های فراوان دارند.
داینامیکسل:

  • سروسیستم مجتمع و کامل:
    موتور DC + گیربکس + کنترلر + درایور + شبکه = DYNAMIXEL
  • تنوع در ساخت و ساز:
    ساخت انواع روبات با سرهم کردن ماژول‌های DYNAMIXEL
  • کنترل از طریق شبکه:
    قابلیت برقراری ارتباط شبکه‌ای به صورت TTL یا RS485
  • قابلیت دریافت فیدبک‌های مختلف:
    فیدبک‌های موقعیت، سرعت، بار، دمای داخلی ماژول، ولتاژ ورودی و …
  • ارتباطات ساده:
    بهره‌گیری از نحوه اتصال زنجیروار سیم‌ها جهت سهولت ارتباط و کاهش تداخل

لطفاً در موقع طراحی و انتخاب سروموتور به این نکته توجه فرمایید که سازنده‌های سروموتور گشتاور Stall یک سروموتور را اعلام می‌نمایند که نسبت به گشتاور قابل اعمال آن در حال حرکت مقدار بزرگتری می‌باشد. برای داشتن حرکت‌های دینامیکی پایدار در روبات توصیه می‌شود گشتاوری معادل ۲۰٪ گشتاور استال و یا کمتر برای سروموتورها در نظر بگیرید.

Dynamixel Chart

منتشر شده در اتوماسیون و کنترلالکترونیک و میکروکنترلرسروموتور، استپ موتور

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *