رفتن به نوشته‌ها

۱۹ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند

 

معاون پژوهشی و برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت:

به طور میانگین ۱۹ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدحسین حاجیلو افزود: از هر ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی خانم ۳۳ نفر بیکار و از هر ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی آقا  ۱۲ نفر بیکار هستند.

وی گفت: اکنون به دنبال نیازسنجی بازار کار و ارائه آموزش هایی هستیم که به اشتغال منتهی شود و اصل را بر نیاز سنجی بازار کار قرار داده ایم.

حاجیلو در ادامه اضافه کرد: ۱۵۰ تفاهم نامه دربخش فنی و حرفه ای کشور منعقد شده که در واقع آنچه در بخش نیاز بوده تدوین شده و درصورت نیاز به توسعه بیشتر در کوتاه ترین زمان ممکن نیازها برآورده و تامین می شود.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: بیش از شش هزار و ۲۰۰ استاندارد شغلی در بخش فنی و حرفه ای کشور تدوین شده است و با توجه به آمار قابل توجه فارغ التحصیلان بیکار تفاهم نامه هایی نیز با دانشگاه های پیام نور، جامع علمی و کاربردی ،آزاد اسلامی درجهت اشتغالزایی و اجرایی شدن برنامه های مطلوب تر دراین زمینه منعقد شده است .

حاجیلو افزود: برای تحولات اقتصادی و صنعتی باید سازمان فنی و حرفه ای حضور داشته باشد و برای آموزش محدودیت شرایط سنی ندارد و با مشاوره شغلی الکترونیکی علاقمندی افراد حتی از مقطع دبیرستان نیز احصاء می شود، حتی افرادی که دارای سیکل و یا پایین تر نیز هستند برای توسعه بازار کار می توانند از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شوند.

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *