رفتن به نوشته‌ها

کامیون الکتریکی تسلا

shanazi1981@g

کامیون الکتریکی تسلا؛ انقلابی در صنعت خودروهای سنگین

?با رونمایی از کامیون برقی تسلا که با یک بار شارژ توانایی پیمایش ۸۵۰ کیلومتر را دارد احتمالا یکی از بزرگترین جهش‌های صنعت کامیون‌سازی در ۱۰۰ سال اخیر رخ داده است.

◽️این کامیون را می‌توان پرشتاب‌ترین کامیون تولیدی جهان دانست چرا که بدون تریلر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودروی سنگین، تنها ۵ ثانیه است البته وقتی تریلر ۳۶ تنی به این کامیون متصل می‌شود این شتاب به عددی در حدود ۲۰ ثانیه کاهش می‌یابد.

◽️صندلی راننده در مرکز Semi قرار دارد و در دو طرف فرمان، دو نمایشگر لمسی برای کنترل قسمت‌های مختلف خودرو تعبیه شده است. دوربین‌های نصب‌شده در اطراف این کامیون سبب می‌شود راننده دیگر نگران نقاط کور نباشد.

◽️این کامیون نیز مانند دیگر خودروهای تسلا، با سیستم‌های ایمنی و کمکی بی‌شمار عرضه خواهد شد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به سیستم خودران اشاره کرد. سیستم خودران استفاده شده در این خودرو به نسل چهارم تعلق دارد.

◽️بر اساس اعلام تسلا، Semi در مقایسه با دیگر کامیون‌های دیزلی، در هر ۱.۶ میلیون کیلومتر رانندگی سبب صرفه‌جویی ۲۰۰ هزار دلاری در هزینه‌ی سوخت‌گیری خواهد شد.

◽️به لطف سیستم هوشمند کامیون الکتریکی تسلا، راننده از زمان نیاز به تعمیر قسمت‌های مختلف پیش از خراب شدن آگاه شده و می‌تواند از پرداخت هزینه‌های زیاد ناشی از خرابی قطعه جلوگیری کند.

◽️در کنار تسلا تویوتا هم طرحی بلند پروازانه برای ساخت کامیون‌های پیل سوختی دارد. هیوندایی هم طرحی برای یک اتوبوس کاملا برقی بدون نیاز به خطوط فشار قوی برق دارد.

mail.cshanazi1981@gmail.comom

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *