رفتن به نوشته‌ها

آموزش سامانه سجام

این خدمت برای دفاتری فعال می گردد که علاوه بر فرستادن تعهد و مجهز بودن به دستگاه پوز پیشخوان، وب کم نیز داشته باشند.

با کانکشن ساین وارد ایپیشخوان شوید.

چانچه نماینده متقاضی مراجعه کرده باشد حتمن باید خود نماینده هم در سجام ثبت نام شده باشد.

متقاضی باید شماره موبایل به نام خودش همراه داشته باشد یا به نام نماینده.

مراحل انجام احراز هویت سجام:

۱- قبول مدارک ثبت نام کنندگان در سامانه سجام در دفتر پیشخوان ارایه دهنده سرویس

۲-احراز هویت مراجعان به دفاتر پیشخوان و انطباق کارت ملی هوشمند با مراجعه کننده

۳-دریافت کامل اطلاعات مراجعان از سامانه سجام بر اسا کد پیگیری و شماره ملی مطابق با فرایند تببین شده

۴-تصویر برداری از چهره مراجعه کننده با وب کم بر اساس رزولوشن مناسب.

۵-جهت ثبت احراز هویت حضوری سجام و بارگزاری امضا متقاضی، حتما باید شخص متقاضی یا نماینده وی شخصا در دفتر پیشخوان حضور داشته باشد.

۶-متقاضی باید موبایل خود را جهت دریافت کد رهگیری حتما به همراه داشته باشد.

۷-چاپ فرم اطلاعات مشتریان که شامل تصویر چهره و اطلاعات درج شده در مرحله ثبت نام توسط مراجعه کننده می باشد.

۸-درخواست از مراجعه کننده برای تایید صحت و اعتبار مندرجات فرم چاپی با اطلاعات ارایه شده

۹-اخذ امضا و اثر انگشت در تمام صفحات از متقاضی

۱۰-امضا و تایید فرم چاپی با مهر دفتر پیشخوان توسط مدیر و کارشناس مربوط در دفتر پیشخوان

۱۱-تایید ثبت نام مراجعان در سامانه سجام جهت ارایه خدمات در بازار سرمایه

۱۲-ارسال دوره ای پاکت های حاوی فرمهای چاپی و مدارک اعلام شده در پیوست ۲ به آدرس شرکت سپرده گذاری مرکزی به وسیله پست پیشتاز

۱۵ دقیقه زمان ثبت نام هست.

نوع مدرک اثبات کننده سمت: ولایت-وصایت-قیمومیت-وکالت

  • در صورتی که مدرک اثبات کننده ولایت باشد: کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی پدرو کپی صفحه اول شناسنامه فرزند از نماینده دریافت شود.

 

  • در صورتی که مدرک اثبات کننده قیمومیت باشد: کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی قیم و کپی صفحه اول  شناسنامه صغیر، کپی برابر اصل مدرک (حکم) قیمویت( اصل مدرکی که دفتر پیشخوان رویت می کند و روی کپی آن مهر برابر اصل می زند قابل قبول است.) از نماینده دریافت شود.

 

  • وصایت

کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی وصی-کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی شخص-کپی برابر اصل وصیت نامه (اصل مدرکی که دفتر پیشخوان رویت می کند و روی آن مهر کپی برابر اصل می زند قابل قبول است)

  • وکالت

کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی وکیل – کپی صفحه اول شناسنامه و کارت موکل- کپی برابر اصل وکالت نامه – در صورتی که وکالت نامه قدیمی باشد نیاز به اخذ استمرار وکاللت نامه از دفتر خانه می باشد. (اصل مدرکی که دفتر پیشخوان رویت می کند و بر روی کپی آن مهر برابر اصل می زند قابل قبول است)

نمونه امضا در کادر مربوطه باشد. برگه پشت و رو سفید و تمیز. امضا با خودکار ابی یا مشکی کشیده شود. از نوشتن هر گونه متن اضافی خودداری شود.

تنظیمات اسکنر روی grayscale – 150DPI -A4 باشد فرمت عکس jpg -600kb

پس ثبت درخواست و تایید آن توسط سپرده گذاری، درخواست ها جهت درج کردن کد رهگیری پستی به بخش درخواست های ارسال نشده اضافه می گردد. بدین منظور با زدن گزینه

شروع-کارتابل-احراز هویت حضوری سجام-درخواست های ارسال نشده وارد قسمت درخواست های ارسال نشده می شوید. درخواست پست شده را انتخاب کنید. بر روی ورود کد رهگیری پست کلیک کنید. کد رهگیری در قسمت مورد نظر نوشته شود. در این حالت در خواست از کاتابل ارسال نشده ها خارج می شود.

کلیه درخواست های انجام شده در دفتر در کارتابل درخواست های ثبت شده به همراه وضعیت آنها موجود می باشد. امکان چاپ مجدد رسید درخواست در این بخش فراهم است.

در صورت ی که پرداخت ها با مشکل مواجه شده بود، روی درخواست های پرداخت نشده کلیک کنید. کلیه درخواست هایی که در زمان رداخت به مشکل خورده است در این پرتابل قابل مشاهده است. امکان جست و جو براساس کد ملی و کدرهگیری در کلیه کارتابل ها قابل فراهم است.

در مورد درخواست هایی که رسید پی سی پوز موفقیت امیز بودن تراکنش را نشان می دهد بر روی گزینه تکمیل پرداخت کلیک نمایید. اطلاعات خواسته شده را از روی رسید دستگاه پوز وارد نمایید.

درخواستهایی که رسید پوز آنها را ناموفق نشان می دهد بر روی “پرداخت مجدد” کلیک کنید.

در رابطه با درخواست های سجامی “ناقص” پیامک جهت رفع نقص به متقاضی ارسال می گردد که باید به دفتری که در /ان ثبت نام انجام شده مراجعه نمایید. روند رفع نقص همانند ثبت نام می باشد و باید مجددا از ابتدا ثبت اطلاعات برای متقاضی صورت گیرد..

آدرس جهت ارسال مدارک: تهران-کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج-کنارگذر بزرگراه لشگری به سمت شرق-پلاک ۱۲۲  /  کد پستی: ۱۳۸۹۸۳۶۱۳۱ ساختمان شماره دو (انبار) شرکت پارس الکتریک

*فرمهای مربوط به تاییدیه احراز هویت متقاضیان و مدارک ذکر شده در پیوست ۲ ماهی یکبار به صورت تجمیعی به کارگزاری مربوطه و یا شرکت سپرده گذاری مرکزی پست شود. ضمنا زمانی که تعداد درخواست های ارسال نشده در کارتابل دفتر به عدد ۲۰ رسید صرف نظر از  تاریخ درخواست دفتر اجازه ثبت درخواست جدید را تا زمان ارسال درخواستهای موجود در کارتابل و ثبت کد رهگیری پستی ندارد.

 

نمونه سوال سجام

سجام
سجام

 

 

 

منتشر شده در ICT

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *