رفتن به نوشته‌ها

سامانه مکاتبات اداری

هدف  از این سامانه ارسال نامه اشخاص حقیقی و حقوقی به بخش ها و ارگان های دولتی می باشد.

این سامانه شال سه کارتابل ورود/ ثبت نام، مکاتبات اداری، درخواست ها می باشد.

  • کارتابل ورود/ثبت نام:

در این بخش با وارد کردن کد ملی،شماره همراه متقاضی امکان مشاهده وضعیت ثبت نام در سامانه فراهم می باشد. در صورتی که فرد قبلا در سامانه ثبت نام شده باشد، یک پیامک حاوی کد برایش ارسال می شود. در غیر این صورت پیغام خطای مبنی بر مراجعه به قسمت ثبت نام نمایش داده خواهد شد.

برای ثبت نام متقاضی نیاز به کد ملی، تلفن همراه (خط به نام متقاضی)، تاریخ تولد می باشد.

با کلیک روی “ثبت نام”پیامکی مبنی به ورود ب سیسیتم برای متقاضی ارسال می شود. اطلاعات واکشی شده از ثبت احوال نمایش داده می شود. چنانچه اطلاعات صحیح بود دکمه “پرداخت” را بزنید.

پس از پرداخت موفق “کد تاییدیه” به شماره همراه مشتری ارسال می شود. کد تاییدیه را در فیلد مربوطه وارد کرده و پیغام ثبتنام با موفقیت انجام شد نمایش داده می شود.

با کلیک روی دریافت رسید، آن را مهر و امضا و تحویل متقاضی دهید.

در این بخش امکان “ارسال نامه “و “ثبت شرکت جدید” محیا می باشد.

اگر متقاضی قصد ارسال نامه را دارد روی “ارسال نامه” بزنید. چنانچه متقاضی حقیقی باشد نیاز به پرداخت هزینه در این مرحله نیست. چنانچه ارسال نامه در قالب حقوقی باشد تیک مربوطه را بزنید. در صورتی که اسم شرکت در لیست کشویی نبود روی دکمه “افزودن شرکت” بزنید. در صفحه باز شده نام شرکت، شناسه ملی شرکت را وارد کنید. در صورتی که شرکت به نام متضاضی است تیک گزینه “شرکت خودم” را بزنید.

در صورتی که شرکت سایرین است تیک گزینه “شرکت سایرین” را بزنید. در این صورت باید کد ملی مالک شرکت، نام و نام خانوادگی مالک شرکت، سمت ثبت کننده شرکت، تاریخ تولد مالک شرکت را وارد کنید.

سپس روی آیکن “پرداخت” کلیک کنید. پس از پرداخت موفق کد تاییدیه پیامک شده را در فیلد مربوطه وارد کنید. سپس رسید پرداخت را پرینت و پس از مهر و امضا تحویل متقاضی دهید.

پس از ثبت شرکت مجددا وارد کارتابل “مکاتبات اداری” شده و روی ارسال نامه کلیک کنید. بعد از طی مراحل ورود کد ملی متقاضی، تلفن همراه،کد تایید را وارد و در مرحله بعد گزینه ارسال نامه را بزنید. سپس چک باکس حقوقی را فعال کنید و در منوی کشویی نام شرکت را برگزینید.

در مرحله بعد گیرنده نامه که شامل “دسته اصلی” و “زیر دسته” است را انتخاب کرده. فایل تصویر نامه را آپلود کنید. فرمت مجاز برای آپلود نامه JPG می باشد.

بر روی پیش نمایش کلیک کرده و در صورت تایید ان را چاپ کرده و در اختیار متقاضی قرار دهید. در انتها روی گزینه پرداخت کلیک کنید. بعد از پرداخت پیامکی حاوی ثبت اطلاعات مربوط به نامه برای متقاضی در انتها توسط سامانه ارسال می گردد. رسید را چاپ و پس از مهر و امضا تحویل متقاضی دهید.

  • تغییر شماره همراه

از کارتابل ورود/ثبت نام وارد بخش تغییر شماره موبایل شوید. شماره موبایل باید به نام متقاضی باشد. در صورت تایید شماره هزینه مربوط را پرداخت کنید.

پس از تغییر شماره موبایل تمام اعلانات نامه های قبلی به شماره موبایل جدید ارسال می شوند.

 

  • کارتابل درخواستها

امکان جست و جو در این کارتابل با توجه به تاریخ، کد ملی، شماره موبایل، نوع درخواست وجود دارد.

*پرداخت نشده: در این قسمت درخواست هایی که هنوز پرداخت موفق نداشته اند نمایش داده می شود.

*در حال ارسال: درخواست هایی که بنا به هر دلیلی هنوز ارسال نشده اند وجود دارد.

با توجه به وضعیت نامه اقدام به تکمیل عملیات نمایید.

*ارسال شده: کلیه نامه های ارسال شده وجود دارد و امکان چاپ رسید برای هر درخواست وجود دارد.

 

نمونه سوال آزمون مکاتبات اداری

سامانه مکاتبات اداری
سامانه مکاتبات اداری

 

منتشر شده در ICT

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *