رفتن به نوشته‌ها

سیستم چند خبره برای رتبه بندی ثبت اختراعات: رویکرد مبتنی بر توزیع های پرداخت فازی و چارچوب TOPSIS–AHP

آشنایی با موضوع
سیستم‌های خبره، برنامه‌های کامپیوتری‌ای هستند که نحوه تفکر یک متخصص در یک زمینه خاص را شبیه‌سازی می‌کنند. در واقع این نرم‌افزارها، الگوهای منطقی‌ای را که یک متخصص بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند، شناسایی می‌نمایند و سپس بر اساس آن الگوها، مانند انسان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. از دستاوردهای سیستم­های خبره می­توان صرفه‌جویی در هزینه­ ها و نیز تصمیم­ گیری بهتر و دقیق‌تر را نام برد. استفاده از سیستم­های خبره، برای شرکت­ها می­تواند صرفه­ جویی به‌همراه داشته باشد، در زمینه تصمیم­ گیری نیز گاهی می­توان در شرایط پیچیده با بهره­ گیری از چنین سیستم­ هایی تصمیم‌های بهتری را اتخاذ کرد و جنبه­ های پیچیده­ ای را در مدت زمان بسیار کمی مورد بررسی قرار داد که تحلیل آن به روزها زمان احتیاج دارد.

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده
مقدمه
طرح اولیه برای سیستم پژوهشی اجماع چند خبره به منظور حمایت از گزینه ثبت اختراع
ایجاد سناریوهای وجوه گردش و ایجاد توزیع پرداخت فازی
دستیابی به اجماع در طول توابع توزیع پرداخت فازی عوامل
نتیجه گیری

برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

ترجمه چکیده

هدف از این مقاله معرفی سیستم پشتیبانی تصمیم گیری است که ثبت اختراعات را بر اساس ارزیابی های چند خبره رتبه بندی می کند. رویکرد ارائه شده با ایجاد سه سناریو با ارزش و با توجه به هر حق ثبت اختراع توسط هر خبره آغاز می شود. این موارد برای ایجاد توابع توزیع پرداخت فازی فردی به خاطر ارزش ثبت اختراعات بکار برده شده است. سپس توزیع پرداخت فازی مبنی بر رضایت طرفین مشخص شده که از بخش توزیع های فردی شروع می شود. گشتاور مبتنی بر امکان حاصل از اجماع توزیع پرداخت برای هر ثبت اختراع محاسبه شده است و در بخش رتبه بندی آنها با TOPSIS مورد استفاده قرار گرفته است. پیشتر نشان داده شد که چگونه فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) را می توان برای گنجاندن متغیرهای تصمیمات اضافی در گزینه حق ثبت اختراع بکار برد، در نتیجه امکان فرآیند تصمیم گیری دو لایه فراهم می شود. این سیستم با نمونه عددی و قابلیت استفاده از سیستم نشان داده شده است و و ترکیبی از روش های که شامل گزینه ای از نمونه کارهای ثبت اختراع در دنیای واقعی می باشد مورد بحث قرار گرفته است.
ترجمه مقدمه
رتبه بندی و انتخاب ثبت اختراعات از دیدگاه مدیران مالکیت معنوی (IPR) در همه جا مسئله مهمی است. این موضوع اغلب یک کار تکرار شونده در شرکت هایی است که معمولا مدیران IPR خاص خودشان را برای بازدید نمونه کارهای ثبت اختراع و R & D یک بار یا دو بار در سال، تجزیه وتحلیل ترکیب نمونه کارها و تصمیم گیری در مورد تغییر ترکیب بندی نمونه کارها دارند. ثبت اختراعات جدید نیز ممکن است بر پایه استمرار در نظر گرفته شود، که بر ضرورت وجود ابزارها و حتی بیشتر تاکید می ورزد. یکی از راه های رتبه بندی از دیدگاه کمیتی و انتخاب ثبت اختراعات این است که از برآورد مقادیر آینده شان از دیدگاه شرکتی که دارای این موارد به عنوان معیار سنجش خوبی است، استفاده کنیم . این ارزش برای شرکت ممکن است مهمترین ویژگی حق ثبت اختراع باشد. دیگر مسائلی که در تجزیه و تحلیل و رتبه بندی ثبت اختراعات مهم هستند اغلب غیر مالی می باشند و باید با معیارهای استراتژیکی، مانند متناسب با ثبت اختراع برای نمونه کارهای شرکت های بزرگ و برنامه های آینده شرکت انجام گیرد. به طور کلی، می توانیم بگوییم که رتبه توانایی در نظر گرفتن این نوع از اطلاعات مالی و غیر مالی دارد.
کلمات کلیدی
– اختراعات – روش پرداخت خاموش – اجماع – تحلیل سلسله مراتبی
منتشر شده در پردازش تصویر و بینایی ماشینشبکه های عصبی مصنوعیمتلبهوش مصنوعی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *