رفتن به نوشته‌ها

پیشنهاد دانشگاه تهران برای دوران پساتحریم

 

پیشنهاد دانشگاه تهران برای دوران پساتحریم

رییس دانشگاه تهران با اشاره به دوران پسا تحریم گفت: دانشگاه تهران حتی قبل از توافق ۵+۱ سعی بر گسترش همکاری‌های بین المللی داشت. در دوران پساتحریم درهای ایران باز می‌شود و شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در ایران هستند. دولت اعلام کرده است که سیاست دولت در این تبادلات بین المللی، انتقال تکنولوژی است. این اقدام خوبی است اما موضوعی فراتر از انتقال تکنولوژی وجود دارد و آن این است که علاوه بر انتقال تکنولوژی، امکان طراحی و نوآوری محصول در کشور را هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: زیرا در انتقال تکنولوژی صاحب تکنولوژی می‌شویم اما مهم‌تر این است که این تکنولوژی را به روز نگه داریم و توسعه دهیم. اگر قابلیت طراحی و نوآوری نداشته باشیم تضمینی نیست که این تکنولوژی در گذر زمان متناسب با توسعه تکنولوژی در کشور صاحب تکنولوژی ادامه پیدا کند.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه باید فعالیت کشورهای دیگر در ایران دارای یک پیوست تحقیق و توسعه باشد، افزود: بنابراین پیشنهاد دانشگاه تهران این است که شرکت‌هایی که وارد ایران می‌شوند علاوه بر اینکه موظف به آموزش و انتقال تکنولوژی باشند،بخشی از منابع خود را در حوزه تحقیق و توسعه با همکاری دانشگاه‌ها سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب با پتانسیل دانشگاه و توانایی در ارتباط با صنعت کشور،حوزه نوآوری هم فعال می‌شود.اکنون کشور دارای پارک‌های علم و فناوری ،شرکت‌های دانش بنیان،آزمایشگاه‌های نسبتا خوب و … است و می‌توانیم در دوره پسا تحریم با فرض انتقال تکنولوژی با توسعه محصول و نظام نوآوری، کیفیت محصولاتی که در ایران تولید کرده و بازار محصولات ایران در فضای بین المللی را تضمین کنیم.

منتشر شده در عمومی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *